31 maja 2019

Bestia

"Bestia"
Peternelle van Arsdale

Wydawnictwo: Poradnia K
Data wydania: 13.03.2019
ISBN: 978-83-66005-37-2
Tytuł oryginalny: The Beast Is an Animal

Rok wydania oryginału: 2017
Kategoria: fantastyka, science fiction, magia
Stron: 319
Wydanie I

      Peternelle van Arsdale nigdy nie sądziła, że napisze książkę. Z zawodu jest redaktorką. Lecz pewnego razu w jej głowie narodził się pomysł i tak powstała "Bestia". Aktualnie autorka pisze trzecią książkę. Mieszka w Nowym Jorku. 

           "Bestia" trafiła do mnie dzięki wygranej w konkursie na stronie BookParadise. Spodobała mi się okładka tej książki, wydawała mi się intrygująca, tajemnicza. 

           "Bestia" jest to opowieść o losach kilku bohaterów. Książka opowiada dzieje dwóch sióstr bliźniaczek, które przez zawiść ludzką, strach zostają wygnane wraz z matką ze swojej wioski. Mieszkańcy oskarżają je i ich rodzicielkę o konszachty z bestią i o panujący okres głodowy. Dziewczynki na wygnaniu nie mają kontaktu z rówieśnikami i dziczeją. Po paru latach wracają do wioski, ale nie jako kobiety, dziewczynki, a jako pożeraczki dusz, które nęcone głodem zabijają prawie wszystkich mieszkańców swojej dawnej wioski Gwenith. Przy życiu zostawiają tylko pięćdziesięcioro dzieci, których strach jest zbyt mały dla sióstr. Pożeraczki posilone znikają na kilka lat, atakują co jakiś czas pojedynczych wędrowców.Dzieci z Gwenith przyjmują pod swój dach mieszkańcy Defaid, okolicznej wioski. Lecz przez swój strach przed bestią i pożeraczkami Starsi Defaid rozkazują zbudować drewniane ogrodzenie, które ma ich strzec, a za nocnych stróżów mają robić dzieci powyżej siódmego roku życia, które przeżyły napad pożeraczek w Gwenith. Wśród tych dzieci znajduje się Alys, która straciła dwoje rodziców i widziała przekleklęte siostry. Dziewczynka  przed wszystkimi skrywa pewną tajemnice, bo nie jest ona taka jak inne dzieci. Kim jest Alys? Jaką tajemnice skrywa dziewczynka? Czy mieszkańcom uda się pokonać pożeraczki dusz? Co się jeszcze wydarzy?
           "Bestia" jest to książka pełna niesamowitych zdarzeń. Opowieść wciągnęła mnie już od pierwszej strony, gdzie była przytoczona dawna rymowanka:
"Bestia straszliwa jest 
By skryć się przed jej mocą 
 Bramę zamknij, inaczej bowiem 
Ani chybi dopadnie cię nocą..."

A ostatnie rodziały jeszcze bardziej mnie zaciekawiły, ponieważ zastanawiałam się co się wydarzy. Główna bohaterka Alys stała się bliska mojemu sercu, było mi jej szkoda, dziewczynka w wieku siedmiu lat musiała porzucić dzieciństwo i przejąć obowiązki dorosłego. Ciekawiło mnie kim ona tak na prawdę jest, jaką moc posiada. Książka jest pełna zwrotów akcji, czytelnik nie wie do końca czego się spodziewać. Mnie momentami miło zaskoczyła. Chociaż po przeczytaniu całej czuję lekki niedosyt, ale nie wiem czym jest to spowodowane. Chyba czegoś brakuje mi w zakończeniu. Polecam wszystkim miłośnikom fantastyki.


Brak komentarzy: