11 maja 2019

Zew księżyca

"Zew księżyca"
Patricia Briggs

Wydawnictwo: Fabryka słów
Data wydania: 10 marca 2017
ISBN: 978-83-7964-223-6
Tytuł oryginalnyMoon Called
Rok wydania oryginału: 2006
Kategoria: fantastyka, science fiction
Stron: 420
Seria: Mercedes Thompson
Tom I


        Patricia Briggs urodziła się w 1965 roku. Jej pierwsza książka "Masques", którą zadebiutowała w 1990 roku, okazała się niewypałem, przez co o mały włos autorka skończyłaby swoją przygodę z pisaniem. Na szczęście tak się nie stało i jej kolejne dzieło o przygodach mechanik samochodowej, Mercedes Thomson podbiła serca czytelników. Obecnie autorka mieszka w stanie Waszyngton i pracuje nad kolejnym tomem serii o Mercedes.


        Po książkę "Zew księżyca" sięgnęłam, ponieważ poleciła mi ją koleżanka. Bardzo ją zachwalała i stwierdziła, że chciałaby przeczytać resztę serii, a że mamy podobne gusta, to uwierzyłam jej, że książka jest warta poświęcenia czasu. Skusiła mnie też jej okładka, ale najbardziej to tytuł i opis {Wilkołaki mogą być niebezpieczne, gdy wejdziesz im w drogę. Wystarczy jednak zachować ostrożność, a - raczej - nie zrobią ci krzywdy. Bez trudu ukrywają swoją naturę przed ludźmi. Tylko, że ja nie jestem człowiekiem. Potrafię je rozpoznać, a one rozpoznają mnie.}. I już sam ten fragment jak dla mnie brzmi bardzo zachęcająco. Dalszy część, jak dla mnie, to wisienka na torcie, bo informuje, że w książce przeczytamy o wilkołakach, wampirach oraz o tym, że główna bohaterka też nie jest zwyczajna. Przyznam się, że bardzo lubię fantastykę, a że natrafiła się okazja, trzeba było z niej skorzystać. 

       Akcja powieści toczy się w stanie Waszyngton. Książka opowiada o losach Mercedes Thomson, która jest mechanikiem samochodowym, ale też magiczną osobą. W swoim warsztacie naprawia samochody zwykłych ludzi, jak i wampirów. Jej łącznikiem ze światem wampirów jest Stefan. Lecz nie tylko z wampirami Mercedes ma styczność, jej sąsiadem jest wilkołak Adam. Dziewczyna stara się żyć ze wszystkimi w zgodzie. Lecz ściąga na siebie kłopoty, przyjmując do pracy Maca. Przez to wplątuje się w dużą intrygę.Co spotka Mercedes? Kto stanie po jej stronie? Czy wyjdzie z tego cało? Co wyniknie z jej przygód?
         Muszę powiedzieć, że koleżanka miała racje i książka jest bardzo ciekawa. Mnie osobiście wciągnęła w swój świat już od pierwszych stron. Jest to opowieść pełna ciekawych bohaterów, niesamowitych zwrotów akcji. I co dla mnie najważniejsze sporo w niej magicznych stworzeń i ciągle coś się w niej dzieje. Jak dla mnie 10/10. Polecam. Książka doskonała dla miłośników fantastyki, magii, lubiących opowieści o magicznych stworzeniach jak wampiry, wilkołaki. Mogą ją śmiało czytać dorośli jak i młodzież. 

Brak komentarzy: