28 stycznia 2024

Sieć. Czas Adeptów - Agata Lasocka-Myszor

 


Wydawnictwo: EmpikGo
Data wydania: 26 kwietnia 2022
ISBN: 978-83-272-5660-7
Kategoria: fantastyka
Tom I

Agata Lasocka-Myszor urodziła się w 1990 roku. Ukończyła Inżynierię Środowiskową na Politechnice Śląskiej. Tytułowa książka jest jej debiutem. 

            Książka trafiła do mnie dzięki autorce i jej propozycji współpracy. Przyznam się, że miło mi się z tego powodu zrobiło. Tym bardziej  że już dawno miałam okazję czytać ten gatunek, a był on moją pierwszą miłością z czasów dzieciństwa, gdy to w gimnazjum podczas wakacji wypożyczałam góry książek, głównie fantazy. 

            „Sieć. Czas adeptów” opowiada losy grupki młodych ludzi, którzy na pierwszy rzut oka są tacy jak my, ale skrywają tajemnicze moce. Nadzwyczajna siła, sokoli wzrok, iluzja, moc leczenia, elektryczność i wiele innych. W codziennym życiu muszą te umiejętności ukrywać, bo społeczność nie jest na to gotowa i mogliby na siebie i swoich bliskich sprowadzić niebezpieczeństwo. Z pomocą przychodzi im tajemnicza agencja, o której nikt nie słyszał. Jednym z tych bohaterów jest Nick, którego poznajemy w niezbyt ciekawym momencie jego życia. Chłopak jest zwykłym złodziejaszkiem. I przy jednej z kradzieży wpakowuje się w tarapaty i gdyby nie Gia, agentka wspomnianej agencji, przypłaciłby to życiem. Nick dostaje propozycję szkolenia i przystąpienia do dziewczyny i jej kompanów, a przy okazji zmianę swojego życia. Co zrobi chłopak? Czym jest agencja? Co to są talenty i kto je zyskuje, dlaczego?

           Bardzo ciekawy pomysł na książkę. Autorka ma lekkie pióro. I swym kunsztem pisarskim potrafi wciągnąć czytelnika w swój świat. Akcja goni akcję. Na da się nudzić. Czasami autorka zbija nas z tropu. I to co wydaje się oczywiste, takie nie jest. Bohaterowie są różni, a na przestrzeni akcji książki możemy zauważyć ich zmiany, czasami na gorsze, ale zazwyczaj na lepsze. Relacje między bohaterami też są odczuwalne i momentami aż elektryzujące. Ja oczywiście czasami się zastanawiałam kto tak na prawdę jest tu dobry, a kto zły. Niestety na niektóre odpowiedzi nie dostałam odpowiedzi, ponieważ pierwsza część książki się skończyła, ale przez to z większą przyjemnością przeczytam tom II. Polecam

P.S. dziękuję autorce za możliwość przeczytania

Brak komentarzy: