28 stycznia 2024

Miejsce na ziemi - Iwona Mejza

 


Wydawnictwo: Dragon 
Data wydania: 08 marca 2023
ISBN: 978-83-8172-260-5
Kategoria: literatura obyczajowa, romans
Stron: 320
Wydanie I
  
Cykl: Miasteczko Anielin
Tom III

Iwona Mejza- mieszka w Oświęcimiu, gdzie też pracuje. Prowadzi bloga:

inkella.blogspot.com

            Tytułowa książka trafiła do mnie dzięki udziałowi w Book Tour organizowanym przez dziewczyny z bloga Czytam dla przyjemności. Żeby zgłosić się po ten tytuł miały wpływ dwie rzeczy. Pierwsza, czyli „Przyjaciólka” tom I, który mi się bardzo spodobał oraz drugi powód to tytuł. 

                 Ta część to dalsze losy bohaterów pierwszego tomu, o którym wspomniałam wcześniej. Bardzo ich polubiłam. Marta to młoda dziewczyna, która po śmierci rodziców i przyjaciółki zajmuje się opieką nad jej córką Polą, dziewczynką, która jest pomysłowa i rezolutna. Po poznaniu Marcina zaczynają planować ślub, który wszystkich cieszy. Czyli w życie bohaterów zaczyna w końcu wchodzić spokój. Poznajemy też nowych bohaterów takich jak Eliza Prosi, która trochę namiesza w życiu dwóch braci i mieszkańców Angelina. Kim jest Eliza? Co się wydarzy? 

              Książka podoba mi się przez to, że bohaterowie są zwykłymi osobami takimi jak my. Wyróżnia ich miejsce zamieszkania i to jaką tworzą wspólnotę. Aż chciałoby się tam przenieść. Ale życie zwykle nie jest takie kolorowe. U bohaterów też zdarzają się różne nietypowe sytuacje, żeby nie było zbyt słodko. Jednak autorka tak wykreowała swoich bohaterów, że ja jako czytelnik chciałabym się z nimi zaprzyjaźnić. Ile postaci w książce tyle osobowości, bardziej porywcze, kochliwe, powściągliwe, nachalne, opiekuńcze, gotowe do poświęceń, ale wszystkie te osoby łączy mniejsza/większa przyjaźń i że zawsze mogą na siebie liczyć. Żałuję że nie miałam jeszcze przyjemności czytać tomu drugiego, ale mam nadzieję w przyszłości to nadrobić. Szkoda, że to już koniec tej części opowieści, bo z chęcią przeczytałabym co się jeszcze będzie działo u mieszkańców Anielin. Z niecierpliwością czekam na kolejny tom. Tymczasem nie zostaje mi nic innego, jak tylko polecić.

Brak komentarzy: