22 sierpnia 2023

Testerka - Sylwia Kubik i Joanna Szarańska

 Wydawnictwo: Skarpa Warszawska 
Data wydania: 26 lipca 2023
ISBN: 978-83-8329-206-9
Kategoria: literatura obyczajowa, romans
Stron: 352
Wydanie I





      Sylwia Kubik od urodzenia mieszka na wsi na Powiślu. Kocha miejscowe zabytki i krajobrazy. Jest polonistką. Żona Wojciecha oraz matka Anielki i Gabrysi. 

Joanna Szarańska od lat jest związana z copywritingiem. Kocha książki, piłkę nożną i język hiszpański. Lubi powieści Stephana Kinga. Jest także blogerką. Matka, żona i opiekunka kota. 

           "Testerka" trafiła do mnie dzięki Wydawnictwu Skarpa Warszawska. Przyznam, skusił mnie tytuł oraz autorki. 

            Książka opowiada perypetie małżeństwa Skoroszów Elizy i Wiktora. Są oni już kilka dobrych lat po ślubie i w ich życie zaczyna wkradać się rutyna. Mężczyzna zaczyna też coraz więcej spędzać czasu w pracy, którą kocha. Kobieta tego nie rozumie, bo ona nie lubi tego co robi i dla niej praca to wejść i wyjść, a reszta zostaje za drzwiami firmy. A do tego wszystkiego Oliwia starsza siostra kobiety nakręca ją, sugerując, że mąż ją zdradza, a praca to tylko pretekst. I przekonuje, żeby wynajęła testerkę wierności. Tak Eliza poznaje Marcelinę. Dziewczyna podejmuje się zadania, ale Wiktor zdobywa jej sympatię. Testerka postanawia pomóc małżeństwu. Czy Wiktor zdradza Elizę? Co pomoże odkryć Marcelina? Jaką możemy wyciągnąć naukę z tej książki?

              Fajny pomysł na powieść. Bohaterowie, którzy nie dadzą się nie lubić. Chociaż bywają momenty, że wkurzają. Sama najbardziej polubiłam Marcelinę i Wiktora. Może przez to, że oboje tak jak ja kochają książki.  Wiktor pracuje bowiem w wydawnictwie. Bohaterowie są nam bliscy, bo możemy się z nimi utożsamiać. Może inne zawody, ale tacy zwyczajni ludzie. Książkę czyta się przyjemnie i w miarę szybko. Na początku może jakoś mnie strasznie nie wciągnęła, ale z każdym kolejnym rozdziałem było coraz lepiej. Były zaskakujące zwroty akcji. Autorki potrafiły wywieść w pole, by za chwilę podstawić nam nowe tropy. Samego zakończenia się częściowo spodziewałam, ale częściowo autorki mnie zaskoczyły. Zwłaszcza wątek Westy. Czyżby zapowiadał się kolejny tom? Polecam, fajna książka z morałem.

Brak komentarzy: