08 kwietnia 2021

Jej portret - Anna H. Niemczynow


Wydawnictwo: Filia
Rok wydania: 30 stycznia 2019
ISBN: 978-83-8075-597-0
Kategoria: literatura obyczajowa, romans
Stron: 432
Wydanie I


        Anna H. Niemczynow matka, żona, właścicielka ślicznego pieska. Autorka takich książek jak: "Tamta kobieta", "Sto dni wdzięczności", "Zostań ile chcesz". 

            Tytułowa książka trafiła do mnie dzięki udziałowi w Book Tour organizowanym przez Ewelinę z Zaczytanej Ewelki. Wcześniej czytałam jedno świąteczne opowiadanie tej autorki. 

            "Jej portret" opowiada losy Mai Preiss. Jest to prawie czterdziestoletnia kobieta, która jest na pozór szczęśliwą żoną i matką czwórki dzieciaków, mieszkającą w Niemczech. Maja jest też autorką książek, które stały się bestsellerami. Kobieta stara godzić się życie prywatne z pracą pisarki, co przy takiej ilości dzieci i ciągle nieobecnym mężu jest nie łatwe. Pewnego dnia Maja mając dość, stawia męża przed faktem dokonanym, bo musi wyjechać, żeby móc napisać nową książkę i odzyskać wenę. Miejscem, w które wyrusza jest Szczecin. Wszystko byłoby dobrze, życie toczyłoby się starym torem, ale na miejscu kobieta spotyka swoją starą miłość, z którą wdaje się w romans. Czy Maja wybierze kochanka czy męża? Jak potoczą się jej dalsze losy?

            "Jej portret" jest to budząca pełno emocji książka, przynajmniej we mnie. Autorka potrafi trzymać w napięciu do samego końca, wzrusza, rozbawia do łez i wprawia w zadumę. Bohaterowie są różni, każdy inny. Wiadomo niektórych się lubi, a niektórych nie. Ja osobiście nie polubiłam głównej bohaterki, może przez to, że zdradziła męża. Rozumiem, że mogły w niej odżyć stare uczucia, ale jak coś jej się w małżeństwie nie podobało, to mogła porozmawiać z ukochanym. Lecz to moje zdanie. Za to szkoda mi było i polubiłam jej męża Marcela. Widać, że mężczyzna kocha swoją żonę i zrobiłby dla niej wszystko, nawet zabiłby. "Jej portret" jest to opowieść o dwóch sprzecznych uczuciach miłości i nienawiści i towarzyszącym im zdradzie. Książka pokazuje co człowiek jest w stanie zrobić dla ukochanej osoby, ile znieść i wybaczyć. Jak wygląda miłość według autorki:

"Ludzie się kłócą, gdy się kochają. Najgorzej, gdy jest między nimi tylko milczenie, bo wtedy wiadomo, że już im nie zależy."

 "Jej portret" jest to piękna książka o miłości, którą przeczytajcie, a nie pożałujecie. 

 

Brak komentarzy: