17 grudnia 2023

Srebrny węzełek - Małgorzata Manelska


 

Wydawnictwo: WasPos
Data wydania: 20 październik 2022
ISBN: 978-83-8290-155-9
Kategoria: literatura obyczajowa, romans 
Stron: 270
Wydanie I

        Małgorzata Manelska - urodziła się i mieszka w Szczytnie na Mazurach. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Oligofrenopedagog, bibliotekarka, nauczycielka. Żona, matka i właścicielka suni Melki.       

            Tytułowa książka trafiła do mnie  dzięki dziewczynom z bloga Czytam dla przyjemności. Zresztą dzięki nim miałam przyjemność już przeczytać wiele ciekawych tytułów. A tej pozycji nie mogłam sobie odmówić z kilku powodów. Po pierwsze jest to dzieło jednej z moich ulubionych autorek. Po drugie ta okładka i tytuł. Po trzecie tematyka około świąteczna. 

             „Srebrny węzełek” jest to opowieść o grupie osób, tu nie ma jednego bohatera. Pewnej grudniowej nocy w malowniczym mazurskim miasteczku pod swoimi drzwiami Rozalia Wójcik znajduje srebrny węzełek, a w nim niecodzienne znalezisko. I od tej historii zaczyna się cała akcja książki, w której czytelnik nie może się nudzić. Rodzina zastępcza Nowickich, która dzięki swoim podopiecznym ma istny rollercoaster. Są też staruszkowie, którzy mają tyle pomysłów i werwy co nie jeden młody mógłby pozazdrościć. Co znalazła Rozalia? Co wykombinują podopieczni Nowickich?

           W tej książce ciągle coś się dzieje: jedni znajdują dziwne pakunki pod drzwiami, inni stają się ofiarami złodziei i metody na wnuczka. Uciekające kozy, zaginięcia, podpalenia. Akcja goni akcję. Bohaterowie, z którymi można się utożsamiać. Dla mnie osobiście najbliższa było małżeństwo Markowskich. Z nimi czułam szczególną więź. Może dlatego, że ich problemy częściowo pokrywają się z moimi. Podoba mi się przekaz tej książki, że o marzenia warto walczyć i nie tracić nadziei. Tu Wigilia przyniosła z sobą duże zmiany dla bohaterów. Mi ta książka dała wiarę w niemożliwe. Autorka w swojej książce porusza wiele trudnych tematów. Pani Małgorzata Manelska ma lekkie pióro co skutkuje tym, że książkę wręcz się pochłania. Szkoda tylko, że tak szybko się skończyła. Gorąco polecam.

Brak komentarzy: