17 grudnia 2023

Serce hartowane lodem - Agata Rzeźnik



 Wydawnictwo: WasPos
Data wydania: 20 październik 2023
ISBN: 978-83-8290-356-0
Kategoria: literatura obyczajowa, romans 
Stron: 264 
Wydanie I

        Agata Rzeźnik- lektorka języka angielskiego. Debiutowała: „Córka prawie swojego ojca”.

            Tytułowa książka trafiła do mnie dzięki naborowi recenzentów Wydawnictwa WasPos. Przyznam skusił mnie tytuł, okładka, a na końcu opis. Jest to pierwsza książka tej autorki, którą miałam przyjemność przeczytać. 

       Leonid Zaharov, miedzy innymi o nim jest ta opowieść, jest łyżwiarzem, który zawitał do Osmarum, żeby zadebiutować w międzynarodowych mistrzostwach. Spodziewał się prawie wszystkiego, nawet upadku na lodzie, ale nie tego, że ten wyjazd zmieni jego życie o 180 stopni. Jego trener zostaje zamordowany, a on sam zostaje porwany i niebawem ma zostać wystawionym na aukcji żywym towarem. Winną, a zarazem jedynym sprzymierzeńcem jest jego porywaczka, młoda protegowana szefowej skandynawskiej mafii - Ester. Dziewczyna żyje w tym świecie tak długo, że nawet już nie pamięta swojego prawdziwego imienia. Co się wydarzy? Czy porywaczka naprawdę okaże się sprzymierzeńcem? 

      Nie powiem pomysł na historię ciekawy, nawet bardzo, taka historia trochę na opak. Gdzie to ona jest tą złą, a on tym delikatnym. Co może dodaje też książce charakteru. Bohaterowie są od siebie różni, chociaż oddziałują na siebie. Wraz z akcją widać przemianę, rozkwit, zwłaszcza w Leonidzie. Ogólnie w książce dużo się dzieje, chociaż jak dla mnie niektóre wątki są jakby nie zakończone. Brakuje też takiej pełnej, mocnej fabuły. Chociaż samą książkę czyta się szybko i przyjemnie, a sama autorka ma lekkie pióro, to czegoś tu brakuje na takie wielkie WOW. Może więcej takiej brutalnej akcji. Przyznam troszeczkę się rozczarowałam, bo po opisie spodziewałam się trochę czegoś innego. W końcu to świat bezwzględnej mafii, gdzie handluje się ludźmi. Może to moje odczucia. Książka na plus, więc polecam. 

Brak komentarzy: