13 listopada 2022

Kobiece everesty - Małgorzata Wasilewska

 

Wydawnictwo: Self Publishiu 
Data wydania: 08 marca 2022
ISBN: 978-83-962259-1-7
Kategoria: literatura piękna 
Stron: 246
Wydanie I

    Małgorzata Wasilewska z wykształcenia polonistka i dziennikarka. Żona, matka dwóch dorosłych synów.

       Książka trafiła do mnie dzięki udziałowi w zabawie z objazdową książka (Book Tour) zorganizowaną przez dziewczyny z bloga Czytam dla przyjemności. 

       „Kobiece everesty” jest to 23 różne opowieści o zmianie, co za tym idzie mamy aż 23 bohaterów/ bohaterek. Wszystkie te historie łączy czynnik zmiany. Są to opowieść pokazujące przed jakimi wyborami staje człowiek i do czego one nas prowadzą. Zmiana miejsca pracy, zamieszkania, stylu życia. Wśród bohaterek możemy przeczytać historię: Magdaleny Sękowskiej, Anny Mazur, Magdaleny Witkiewicz, Basi Ritz i jeszcze wielu innych. 

        „Kobiece everesty” jak wspomniałam wcześniej jest to opowieść o zmianach jakie podejmują bohaterki. Autorka wraz z nimi pokazuje, że warto jest ryzykować. Wiadomo nie zawsze jest to łatwe, ponieważ nigdy nie wiemy, co przyniesie podjęta przez nas decyzja, ale przez to życie jest ciekawsze. Muszę się przyznać, zmiany są dla mnie nie obce. Mogłam się utożsamiać z bohaterkami. Sama wielokrotnie zmieniałam miejsce zamieszkania i z niewielkiej wioski Wierzchowina na Lubelszczyźnie, przeniosłam się do wielkiego miasta jakim jest Warszawa. Przyznam się że te decyzje było mi łatwiej podjąć, bo towarzyszył mi ukochany mąż. Ale nasze życie to nieustanne podejmowanie decyzji. Teraz stoi przede mną kolejna, jaką jest zmiana pracy. Nie  chcę tkwić w miejscu i chcę się rozwijać, a w obecnej nie mam takiej możliwości. Dzięki tej książce zyskałam dodatkową odwagę. Książka jest napisana bardzo fajnie. Może dawać ona innym inspiracji do działania. Tak na prawdę każda z nas mogłaby być jej bohaterką. Serdecznie polecam 

Brak komentarzy: