20 lutego 2020

Próba sił

"Próba sił"
T.S. Tomson

Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 11 grudnia 2019
ISBN: 978-83-8147-646-1
Kategoria: horror
Stron: 378

        T.S. Tomson urodził się 4 kwietnia 1988 roku w Bielsku-Białej. Miłośnik horrorów, a zwłaszcza twórczości Kinga i Dean'a Koontz'a."Próba sił" jest jego debiutem. 

         Książka trafiła do mnie dzięki udziałowi w Book Tour na stronie Z książką na kanapie. Jest to moja pierwsza książka tego autora i jak na razie jedyna, chociaż mam nadzieję, że jeszcze coś napisze. 

          Książka opowiada o losach kilku osób, które się nie znają, a połączyła pewna noc, mała dziewczynka i miasteczko Tensas. Ros jest wdową, matką i babcią małej Amy. Kobieta mieszka sama, gdy pewnej zimowej nocy dostrzega przed domem pewną małą dziewczynkę i ta noc zmienia jej całe życie. Wokół niej zaczynają się dziać dziwne rzeczy, sąsiad popełnia "samobójstwo" a ona sama ma prorocze wizje. W tą całą historię są powiązane inne osoby, jej córka z zięciem, wnuczką i przyjaciel rodziny Eddie oraz mogłoby się wydawać, że przypadkowe osoby jak prostytutka Samanta, jej szef Tony oraz chłopak, który pomógł dziewczynie Robbie. Wszystkie te osoby spotykają się przypadkiem w Tensas w zimowy wieczór przed świętami i muszą wyruszyć w ciężką drogę przez śnieżyce, aby uratować życie Amy, która zapada w dziwną śpiączkę. Co spotka bohaterów? Czy uda im się ocalić Amy? Co niezwykłego jest w tej nocy? Kim jest tajemnicza postać, która połączyła bohaterów i czego od nich chce? Jaką cenę będą musieli zapłacić?
          "Próba sił" jest to trzymająca w napięciu opowieść, którą można uznać za horror. Autor pisze ciekawie i potrafi wciągnąć w swoją opowieść. Książka bardzo mi się podobała, chociaż na końcu mi czegoś brakowało, takiej porządnej kropki nad "i". Cała historia jest ciekawie wymyślona, a zakończenie- nieprzewidywalne. Jakby nie było jeden z lepszych horrorów jakie czytałam. Książkę mogę polecić wszystkim miłośnikom grozy. 

Brak komentarzy: