11 lutego 2020

Sweetbitter

"Sweetbitter"
Stephanie Danler

Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 19 czerwca 2019
Data 1 wydania polskiego: 01 marzec 2017
ISBN: 978-83-7515-578-5
Kategoria: literatura piękna
Stron: 408


        Stephanie Danler mieszkanka Nowego Jorku. Tytułowa książka jest jej debiutem, który stał się bestsellerem. Pisząc ją inspirowała się własnymi doświadczeniami, jakie zdobyła w pracy jako kelnerka. Książka stała się inspiracją do nakręcenia serialu. 

       
       "Sweetbitter" trafiło do mnie dzięki udziałowi w Book Tour, który był organizowany przez PasjoMatka & spółka na stronie Sweetbitter - Book Tour.
                Książka opowiada o losach dwudziestolatki Tess, która w poszukiwaniu swojego nowego lepszego życia wyrusza do Nowego Yorku. Tam zamieszkuje u swojego przyjaciela. Dziewczynie w miarę szybko udaje się znaleźć pracę w restauracji na stanowisku asystentka kelnera. Tam poznaje wielu ludzi, współpracowników, klientów. Z niektórymi osobami dziewczyna się zaprzyjaźnia i nawet się zakochuje w barmanie Jaku. Uczucie jakie połączy tych dwoje jest skomplikowane. Książka skupia się właśnie na Tess, na jej pracy, życiu osobistym. 
            "Sweetbitter" jest to opowieść o zwykłej dziewczynie, w zwykłym świecie. Książka nie porwała mnie swoją akcją i przyznam, że męczyło mnie jej czytanie. Nie ciągnęło mnie do niej, jak do niektórych książek, od których ciężko było mi się oderwać. Sama historia w niej opisana, jest w miarę ciekawa. Lecz to nie jest książka dla mnie. W niektórych momentach trudno było mi zrozumieć o co w niej chodzi. I nawet teraz pisząc recenzję, za bardzo nie wiem co o niej powiedzieć. Jeżeli lubisz proste historie pisane życiem, to ta książka może właśnie jest dla Ciebie.

Brak komentarzy: