31 marca 2019

Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił?

"Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił?"
Anna Bednarska

Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 26 listopada 2018
ISBN: 978-83-8147-165-7
Kategoria: literatura obyczajowa, romans
Stron: 420

        Anna Bednarska jest pisarką i redaktorką,a z wykształcenia dziennikarką. Pisze od zawsze. Mieszka we Wrocławiu. Jej myśli zaprząta morze.

       Książka "Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił?" trafiła do mnie w ramach Book Tour organizowanego przez Papierowy bluszcz.

      Książka opowiada o losach Heleny Maj. Jest ona 30-letnią kobietą i autorką jednego bestsellera, której nie udało się jak na razie nic więcej stworzyć. Pogodzeniu się z brakiem weny twórczej nie pomagają ciągłe pytania, czemu nie powstało nowe dzieło. Wraz z przyjaciółką Ingą, aby nie siedzieć bezczynnie stworzyły warsztaty pisarskie, na których można podszkolić swój kunszt. I właśnie na takich zajęciach pisarka poznała Sarę, 23-letnią studentkę ekonomii, przez którą poznaje Antoniego. Życie uczuciowe Heleny też nie jest łatwe, nie może ona pozbierać się po rozstaniu z Igorem, ciągle go jej brakuje, chociaż sama wie, że związek z nim był porażką. Żeby tego było kobiecie mało w mieście dochodzi do ataku terrorystycznego. Ludzie wpadają w panikę, robią zapasy, unikają miejsc gdzie jest dużo ludzi, albo podobnie jak Helena zaczynają zastanawiać się nad swoim życiem i chcą coś w nim zmienić. I tak w najmniej oczekiwanym momencie w życiu pisarki pojawia się Antoni. Jest on mężczyzną po przejściach, a dokładnie po rozwodzie, który nie chce wchodzić w nowy związek. Na początku między tą parą są raczej niezbyt przyjazne uczucia, ale gdy oboje poznają się lepiej, zaczynają się lubić. Czy Helena przełamie barierę Antoniego? Czy bohaterowie padną ofiarą w jakimś zamachu? Jak poradzą sobie z zaistniałymi sytuacjami? Co się jeszcze wydarzy?
       Książka "Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił?" jest przepełniona wieloma emocjami, od zakochania, przez rozpacz i smutek po radość, osamotnienie i strach. Książka pokazuje jak czasem ciężko goją się rany zadane w przeszłości. Jak boli złamane serce i jak trudno jest się z tego otrząsnąć. Pokazuje też jak terroryzm wpływa na zachowania ludzi. Życie opisane w tej książce jest momentami aż za bardzo skomplikowane, ale życie takie bywa. Fabuła książki podobała mi się. Jedynym minusem jest dla mnie styl pisania, ponieważ bywały momenty, że się gubiłam, bo nie zawsze wątki były dokończone, czasami jak dla mnie były urwane, wyjaśniane w innych fragmentach. Książkę ogólnie dobrze i szybko się czyta. Bardzo mi się podobało to, jak autorka przedstawiła pisanie, jakby to Helena opowiadała konkretnej osobie z książki (nie zdradzę której) co się wydarzyło. Książka ciekawa, chociaż nie czytałam jej jednym tchem, ale polecam. Książka "Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił?" jest doskonała dla miłośników literatury obyczajowej, romansów, ale też dla osób ze złamanym sercem. 

Brak komentarzy: