02 listopada 2020

Zaufasz mi - Diana Brzezińska


 Wydawnictwo: Muza
Cykl: Ada Czarnecka i Krystian Wilk
Rok wydania: 15 styczeń 2020 
ISBN: 978-83-8135-022-8
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller
Stron: 528
Tom II


        Diana Brzezińska jest aplikantem radcowskim przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie. Praca dostarcza jej inspiracji do tworzenia książek. Tytułowa książka jest jej drugim dziełem. 
 

          "Zaufasz mi" trafiła do mnie dzięki udziałowi w Book Tour organizowany przez Ewelinę

        Książka opowiada o losach psycholog Ady Czarneckiej i policjanta Krystiana Wilka. Są to młodzi ludzie, którzy mają swoje pasje i problemy. Są oni też bliskimi przyjaciółmi, którzy zawsze mogą na siebie liczyć, a w pracy tworzą idealny duet. Chociaż każdy twierdzi, że ci dwoje powinni być ze sobą, lecz ci dwoje jakby na przekór robią coś innego. Adę poznajemy, gdy dziewczyna uciekła do swoich rodziców i ukrywa się przed całym światem. Dziewczyna przeszła trudne chwilę, została porwana przez seryjnego mordercę i po tym wszystkim nie może dojść do siebie. Krystiana zaś poznajemy na komisariacie, gdy w nowo powstałej grupie dochodzeniowej zostaje poruszona sprawa samobójcy, którego chłopak starał się uratować. Mężczyzna nie radząc sobie z nowym psychologiem postanawia ściągnąć Adę i wciągnąć ją w śledztwo. Jak się okazuje ta para jest idealnym połączeniem do rozwikłania sprawy. Dziewczyna z swoją determinacją i dociekliwością oraz instynktem, potrafi zobaczyć to co inni nie widzą. Chociaż Ada przed porwaniem, była uważana za leniwą i pozbawioną empatii osobę, po powrocie zmienia swoją postawę. Dzięki czemu jest jeszcze bardziej skuteczniejsza. Akcja książki dzieje się w Szczecinie. Grupa dochodzeniowa, która początkowo miała stwierdzić, czy do samobójstwa doszło przy pomocy osób trzecich, natrafia na grubszą sprawę, w której pojawia się coraz więcej ofiar. Ścigając się z czasem, nie mając podejrzanego, na zawodowców popada coraz większa presja. Czy Adzie i Krystianowi uda wrócić się do normalności? Czy para w końcu będzie ze sobą? Czy grupie dochodzeniowej uda rozwiązać się zagadkę tajemniczego samobójstwa? Czy schwytają podżegacza? Co się jeszcze wydarzy?

      Jak wcześniej wspomniałam, jest to drugi tom cyklu Agata Czarnecka i Krystian Wilk pomimo tego, że nie miałam możliwości poznać pierwszego tomu jakoś szczególnie nie przeszkadzało mi to w czytaniu tej części. Dzięki autorce wiem co się wydarzyło w "Będziesz moja" nie czytając jej, dzięki temu nie ma się wrażenia takiego wyrwania z całości. Wiadomo jakbym teraz chciała przeczytać pierwszy tom, to znam już zakończenie, ale to jedyny minus. "Zaufasz mi" jest to kryminał, który skupia się na samobójcach i fakcie czy jest to możliwe, żeby kogoś zmanipulować to tego czynu. Autorka potrafi tak ciekawie wszystko przedstawić, widać że ma wiedzę na dany temat. Samo to jak zachowują się śledczy, ich postępowanie, paragrafy jest to wszystko spójne. Czytając ma się wrażenie, że prowadzi się śledztwo wraz z bohaterami. Aż żałuję, że nie miałam możliwości przeczytać wcześniejszego tomu. Co do głównych bohaterów, można zobaczyć jak oni się zmieniają, co staje się dla nich ważne, jak zmieniają się ich uczucia wobec siebie. Podobało mi się też samo zakończenie, które jak dla mnie jest idealnym zaproszeniem do kolejnego tomu. "Zaufasz mi" ten tytuł mnie zaintrygował, ma w sobie coś tajemniczego, bezpiecznego, ale też mrocznego. Tak na prawdę nie wiemy komu mamy zaufać, albo komu możemy zaufać. Kończąc jeśli lubisz kryminalne zagadki, to ta książka powinna przypaść Ci do gustu. Polecam.

Brak komentarzy: