01 listopada 2023

Ktoś mi bliski - Ilona Gołębiewska


Wydawnictwo: Muza SA
Data wydania: 02 listopada 2023
ISBN: 978-83-287-2849-3
Kategoria: literatura obyczajowa, romans
Stron: 320
Wydanie I 

Ilona Gołębiewska - mieszkanka Warszawy, ale gdy tylko może ucieka do mazowieckiej wsi. Prowadzi stronę Ilona...  Znana z "Miłość ma twoje imię" , "Teatr pod Białym Latawcem" oraz serii "Stary dom".           

       Tytułową książkę mogłam przeczytać dzięki Wydawnictwu Muza. Zresztą pierwszą styczność z twórczością tej autorki miałam właśnie dzięki współpracy z nimi. I wtedy też się w niej zakochałam. 

      „Ktoś mi bliski” jest to opowieść o przyjaźni i pewnym naszyjniku, który połączy losy paru osób. Zoja i Lena Wiśniewskie studiowały, a teraz zamieszkały w Warszawie. Gdzie też prowadzą swój wspólny biznes, którym jest sklep Fortune Vintage, który zajmuje się sprzedażą i zakupem starych rzeczy. I tak pewnego dnia pewien mężczyzna przynosi im skrzynię pełną skarbów, gdzie dziewczyny na dnie znajdują piękny medalion że szmaragdem. Dziewczyny umieszczają jego zdjęcie w internecie i wtedy historia nabiera tempa. Zgłasza się do nich wnuk kobiety, która twierdzi, że przedmiot należał kiedyś do niej. Jaką tajemnicę skrywa medalion? Czy naprawdę należał kiedyś do kobiety? Co się jeszcze zmieni w życiu dziewczyn?

       Jest to pełna zaskakujących zwrotów akcji, niesamowitych historii opowieść. Autorka w ciekawy sposób pokazuje, że stare przedmioty mają swoją indywidualną historię, która może wpływać na nasze życie. Bohaterowie są różni, nawet Lena z Zoją, chociaż siostry różnią się od siebie. Wszyscy są postaciami barwnymi, chociaż najlepsza z nich wszystkich jest Pani Celina Horn, emerytka, która ma w sobie więcej energii niż niektóre młode osoby. Przyznam się szczerze, że zaciekawił mnie motyw tego sklepu i zdaje mi się, że fajnie by było pracować w takim miejscu. Autorka swoim dziełem wprowadza nas też w klimat przedświątecznej, zimowej Warszawy. Tak urokliwy, że chciałoby się wraz z bohaterami udać na spacer. Więc co tu więcej pisać, bierzcie kubek z ulubionym napojem i bierzcie się do lektury. Polecam 

Brak komentarzy: