04 maja 2020

Humaniści w kosmosie

"Humaniści w kosmosie"
Mel Lallande

Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 30 października 2018
ISBN: 978-83-8147-180-0
Kategoria: science fiction
Stron: 216

       Mel Lallande miłością do książek pała już od najmłodszych lat. Już w podstawówce zaczęła pisać wiersze. Tytułowa książka to jej debiut literacki. Kocha podróżować.

          "Humaniści w kosmosie" trafiły do mnie dzięki udziałowi w wydarzeniu Book Tour Humaniści w Kosmosie.

          Książka jest to zbiór kilku podobnych opowiadań. Historie opisują różne losy ludzi miedzy innymi po tym jak zostali zmuszeni opuścić już zniszczoną Ziemię. Wszystkie opowieści łączy relacja jak ludzie sobie radzą w trudnych chwilach. Wszystkie historie dzieją się w różnych czasach. Rozdziały, a co za tymi idzie historie które opowiadają, na które dzieli się książka są różnej długości. Co się stało, że ludzie zostali zmuszeni do opuszczenia ziemi? Czy znajdą inną planetę zdatną do zamieszkania? Jakie inne historie poznamy?
         "Humaniści w kosmosie" jak pisałam wyżej jest to zbiór różnych opowiadań. Szczerze mówiąc mi co poniektóre ciężko było zrozumieć. Książka cześciowo jest napisana prostym językiem, a częściowo zawikłana, ale to może w moim odczuciu. Fakt nie czyta jej się ciężko, bo przeczytałam ją całą, ale nie wiem jakby to było gdyby była nieco dłuższa. Co trzeba przyznać autorka miała ciekawe pomysły na niektóre wątki. Szczerze mówiąc "Humaniści w kosmosie" nie trafiły w mój gust. Czasami nie wiedziałam o czym czytam i przez to ciężko mi było napisać drugi akapit tej recenzji (który jak wiecie zwyczajowo odnosi się do treści książki). Jak dla mnie książka ma za dużo wątków i przez to jest zagmatwana. Chociaż plus, bo w niektórych fragmentach jest sporo humoru. Z początku zastanawiałam się skąd ten tytuł, ale po przeczytaniu całej książki to idealnie on do niej pasuje. Co do okładki to i ona jest perfekcyjnym dopełnieniem dzieła. Jeśli lubisz zawiłe historie, science fiction to może Tobie ta książka przypadnie do gustu.

Brak komentarzy: