05 maja 2024

Pod obcym niebem. Spełnione marzenie - Sylwia Kubik

 


Wydawnictwo: Skarpa Warszwska
Data wydania: 6 września 2023 
ISBN: 978-83-8329-245-8
Cykl: Pod  obcym niebem
Kategoria: literatura obyczajowa, romans
Stron: 336
Wydanie I
Tom II


      Sylwia Kubik od urodzenia mieszka na wsi na Powiślu. Kocha miejscowe zabytki i krajobrazy. Jest polonistką. Żona Wojciecha oraz matka Anielki i Gabrysi. 

            Książka trafiła do mnie dzięki dziewczynom z bloga Czytam dla przyjemności. Jak już kiedyś wspominałam książki Pani Sylwii pokochałam już jakiś czas temu, a to przez historie, które w nich zamieszcza. A tej nie mogłam ominąć po przeczytaniu pierwszego tomu.

        „Spełnione marzenie” jest to dalsza historia losów Marianny i Lucjana, których mogliśmy poznać w pierwszej części dylogii. Akcja książki zaczyna się jeszcze w Niemczech, gdy młodzi już mają synka Ryszarda, a kończy się na Ziemiach Odzyskanych, Żuławach. Autorka opowiada jaką drogę musieli przejść bohaterowie. Co musieli zrobić? Ile im to zajęło? I jak to suma summarum się zakończyło?

        Ta historia jest bardzo wzruszająca i wciągająca, ponieważ jest to opowieść o życiu dziadków pisarki. Autorka stara się nam jak największych szczegółach opisać wszystko, co ci ludzie musieli przejść. Jak wyglądało ich życie w czasie wojny, ale też jak ono wyglądało w czasach powojennych, gdy wrócili do ojczyzny. Pokazuje co wpłynęło na charakter jej bohaterów, co musieli pokonać i jakich strat doświadczyli. Mi strasznie żal było Marianny i rozumiałam jej cierpienie. Spodobało mi się to, że dziewczyna mimo wszystko się nie poddała i walczyła. Lecz największym optymizm budziły we mnie uczucia jakie połączyło Lucjana i Mariannę. I to był ten najważniejszy czynnik, który pozwalał im działać i dawał sił. Szkoda, że to już koniec ich historii, ale dziękuję autorce, że chciała podzielić się ze mną i innymi czytelnikami skrawkiem swojej historii. Gorąco polecam 

Brak komentarzy: